17.6. Utsjoella, Tenon rannalla

Saunottiin antaumuksella ja odoteltiin miehiä etelästä.

Niitten matka kestää, välillä on varmaan paljon mielenkiintoisia härvelikauppoja ☺

Miehet tulee vihdoin ja saunovat matkapölyt melko kuumassa saunassa, mittari oli tapissa, heh.

Alkaa vimmattu rinkkojen uudelleenpakkaus. Miehet toivat täydennystä monta kassillista.

Marialla ja Jukalla edessä kaksi ihanaa viikkoa erämaassa, ja meilläkin toivon mukaan

jonkinlainen reissu Muotkaan. Sitä ennen kuitenkin Hietajärvelle tapaamaan kamuja.

Aamupäivällä hyvästellään Maria ja Jukka matkaan kylän keskustassa ja me lähdetään

ajamaan kohti Hietajärveä. Tosin Ahma ilmoittaa ajoissa, että kaikki ovat jo lähteneet pois,

joten suunnataan suoraan kohti Muotkaa.

Muotkan Ruoktun pihassa yhtäkkiä viereen kurvaa tuttu auto. Reittis ja Kuura !!!!

Olipa mukava törmätä ja  kulkea yhtä matkaa  heidän kanssa. Tosin koko ilta

jouduttiin istumaan teltassa sateen takia.  Seuraavana päivänä he  lähtivät

pohjoista kohti ja me Peldoaiville.

Jaeageloaivilla oleva pikkujärvi, tässä oltiin eka yö leirissä Reittiksen ja Kuuran kanssa

Reittimies ja Kuura

Kohti Peldoaivia

Matkalla huomasin hämmästyksekseni että osasin suunnistaa ihan oikein.

Löysimme hienon taukopaikan pikkujärven rannalta. Peltojoen varteen polulle osuttiin hyvin.

Polkua pitkin sitten kohti ystävien mainostamaa leiripaikkaa. Ja olihan se kaunis paikka !

Makkaranpaistoa "Kuujärvellä". Myös muuta liharuokaa oli runsaasti tarjolla ;)

Kuujärveä

Harmiksemme alkoi sataa, ja satoikin sitten koko illan ja yön. Aamulla oli niin sankka murku,

ettei koko järveä näkynyt. Sade jatkui edelleen kun lähdettiin takaisin Muotkanruoktua kohti.

Ainoa tauko sateessa oli kun pääsimme Lahtisen kämpälle suojaan, tyypillistä tuuria. Hitaasti ja

kivuliaasti päästiin vihdoin tien varteen ja sade loppui, ainakin hetkeksi.

Lahtisen kämppä ei ole suurensuuri, ehkäpä siellä hätätapauksessa mahtuisi pari ihmistä yöpymään.

Seuraava viikko huilittiin Saariselällä, kiitos Jookelle kun järkkäsi loppuviikoksi edullisen majapaikan.

Kullanhuuhdontakisoja seurattiin myös, mielenkiintoista puuhaa, etenkin jos olisi silloin ymmärtänyt

säännöistä jotain.

Ja kultaa löytyi !

Kuura ja Reittis poikkesivat vielä moikkaamassa meitä Saariselällä, olivat saaneet

myös sadetta reippaasti koko viikon. Mutta eihän meitä savusilmiä moiset lannista,

uutta reissua vaan suunnittelemaan !